Nawyki, które warto mieć

Nawyki, które warto mieć
Paula

Paula

Miłośniczka pisania, pasjonatka planowania imprez, fanka seriali, kocia i psia mama, żona swojego męża. Blogerka, edytorka, korektorka, fotografka, graficzka: w blogowym świecie — człowiek orkiestra.
Paula

W tekście o ulubieńcach roku 2017 wspominałam o moich nowych nawykach pielęgnacyjnych. Pochwalę się, że w ubiegłym roku nabrałam o wiele więcej dobrych nawyków i dzisiaj chciałabym podpowiedzieć Wam, które na 100% warto sobie wyrobić. Oto nawyki, które warto mieć.

Miód zamiast cukru

Nawyki, które warto mieć

Miód ma trzy główne zalety: jest zdrowszy od cukru, pomaga na przeziębienia i jest naprawdę pyszny! Nie tylko zastąpiłam miodem cukier w herbacie, ale też dodaję go do koktaili i sałatek owocowych. Szczególnie jesienią, zimą wczesną wiosną, kiedy jesteśmy szczególnie narażeni na katar i przeziębienie, miód może przyjść nam z pomocą.

Nie odkładanie drobnostek na później

Wiem, że jako studentka przekonywałam Was, że wiele rzeczy (głównie pisanie prac i naukę) warto odkładać na później, ale jako pani domu będę upierała się, że drobne porządki czy małe zakupy spożywcze zdecydowanie warto zrobić od razu.

W tym wypadku najlepiej nie dopuścić do tego, aby małe zadania się namnożyły i w końcu zajęły nam cały wolny dzień. Lepiej rozdzielać je i wykonywać codziennie po trochu — wtedy każdego dnia znajdziemy czas i na obowiązki, i na przyjemności.

Aktywność fizyczna

Nie mówię o chodzeniu na siłkę sześć razy w tygodniu, ani nawet o ćwiczeniu z Chodakowską w domowym zaciszu. Mam na myśli raczej ze zrezygnowania z samochodu w drodze do pracy czy sklepu, na rzecz spaceru. Codziennie poruszając się samochodami lub komunikacją miejską zapominamy, jak przyjemny może być spacer!

Może warto też zastanowić się nad dłuższymi spacerami z psem lub zabieraniem go w miejsce, w którym można będzie wspólnie pobiegać i pobawić się na świeżym powietrzu? A może, zamiast iść ze znajomymi na piwo, możnaby zaprosić ich na kręgle lub basen raz na jakiś czas? To małe rzeczy, ale zdecydowanie warto wprowadzić je do swojego życia.

Czas dla siebie

Nawyki, które warto mieć

Moim ulubionym nawykiem jest niezapominanie o sobie. Uwielbiam sprawiać sobie przyjemność lub kupować drobne prezenty. Popołudnie z serialem lub książką, domowe spa lub nowa pomadka to drobne przyjemności, które potrafią zmienić nasz dzień na lepszy i poprawić nasze nastawienie na kolejne kilka dni!

A Wy jakie dobre nawyki macie, a jakich chcielibyście nabrać?



25
Dodaj komentarz

avatar
19 Comment threads
6 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
20 Comment authors
Ladymami PaulinaMagda Hurko | ekopozytywnaJola (Pixel Kolor)RoseMonika, zresetowani.pl Recent comment authors
  Powiadomienia  
najnowsze najstarsze najlepiej oceniane
Powiadom o
Ladymami Paulina
Gość

Podpisuję się pod tym tekstem! Niby takie oczywiste ale czasem o tym zapominamy ;).

Paula — www.teoriakobiety.pl
Gość

Dokładnie, zazwyczaj takie proste rzeczy gdzieś tam nam uciekają 😉

Magda Hurko | ekopozytywna
Gość

Jestem za takimi nawykami <3 Rodzaj aktywności, który opisujesz podobno jest przyczyną szczupłości Francuzek! 😀

W ogóle jakie masz włosy ładne! Chcę już mieć długie z powrotem! 🙂

Jola (Pixel Kolor)
Gość

Ja wyrabiam w sobie nawyk pracowania, określenia ram czasowych. Nie chcę już pracować cały dzień, bo ciągle robię coś z doskoku. Marzy mi się takie 6-godzinny dzień pracy. Próbuję też oswoić się z ćwiczeniami.

Rose
Gość

Zdecydowanie powinnam poświęcić więcej uwagi aktywności fizycznej!

Monika, zresetowani.pl
Gość
Monika, zresetowani.pl

U mnie też ciężko z tym czasem… ale cukru z kawy też bym się chętnie pozbyła 🙂 pora się za to zabrać

Paula — www.teoriakobiety.pl
Gość

Kawa z miodem też podobno jest pyszna 😉

Bebe Talent
Gość
Bebe Talent

U mnie najtrudniej z tym czasem dla siebie, choć staram się o to dbać.

Sylwia Wośkowiak-Kierepka
Gość

W ubiegłym roku opanowałam picie wody w ilości minimum 1,5litra, zwiększyłam aktywność fizyczną, wprowadziłam nawyk zdrowego jedzenia. W tym roku chcę znaleźć czas dla siebie. Trzymaj kciuki by się udało 😉

Paula — www.teoriakobiety.pl
Gość

Trzymam! I gratuluję spełnienia zeszłorocznych celów 🙂

Sylwia Kamińska | Matczysko
Gość

A ja ci powiem, że w tym roku postanowiłam nie mieć postanowień, a … brać życie pełną piersią tu i teraz 🙂 poza tym dietami nie mam zamiaru się zadręczać i przejmować. Jesteśmy piękne i nic tego nie zmieni, tylko musimy w to uwierzyć <3

Paula — www.teoriakobiety.pl
Gość

Masz rację, każda z nas jest na swój sposób piękna i nie można dać sobie wmówić, że nie! 🙂

Coach for FLOW
Gość

Największy problem mam z tym (nie) odkładaniem drobiazgów na później. Radzę sobie, ale tylko dzięki ciągłej pracy nad sobą. W nawyk jakoś nie chce mi to wejść niestety.

Paula — www.teoriakobiety.pl
Gość

Od starań, by nie odpuścić do wyróżnienia nawyku jest tylko krok 🙂 życzę wytrwałości!

Super dzieciaczki
Gość
Super dzieciaczki

Przydałoby się mieć czas dla siebie

Mamnatooko.pl.
Gość
Mamnatooko.pl.

Mogłabym praktycznie nie używać cukru. Sól również stosuje w minimalnych ilościach.
Właśnie na nowo rozkręcam się z aktywnością fizyczną – lepsze samopoczucie, lepsza kondycja i lepszy sen gwarantowane 🙂

Rozkminy Tiny
Gość

Cóż – cena cukru powoli staje się zbieżna z ceną miodu, to w sumie powoli możemy się przestawiać 😀 bluza z Marge’ami Simpson świetna 😀

DorotaJ.
Gość
DorotaJ.

Super temat 😁 nawyki hmm… Na pewno nie lubię odkładać zrobienie czegoś na następny dzień, lepiej zrobić od razu, i mieć więcej czasu wolnego na następny dzień 😁 choć z tym ciężko przy 3 miesięcznym dziecku 😋 kolejny nawyk to wypić łyżkę oleju lnianego na czczo 😁 dla zdrowotności i od kilku dni codziennie na śniadanie owsianka 😂 a co dla siebie? Obecnie zdążyć wypić gorącą kawę 😂 a przy synku to wyczyn 😂

Angel
Gość
Angel

Ja zamiast cukru czy miodu używam też czasem ksylitolu. No i znajduję czas na codzienne czytanie książek. Jeśli chcesz przeczytać o upraszczaniu życia to zapraszam na recenzję książki „Prostota. Siła codziennych rytuałów” http://apetyczneksiazki.blogspot.com/2018/01/przepremierowo-prostota-sia-codziennych.html Pozdrawiam Angelika F

Pokularna
Gość

U mnie to pierwsze więcej spacerów i czytani książek takich, jakie lubię 🙂 I od razu człowiek chodzi bardziej szczęśliwy 😀

Lelkova.
Gość

Też walczę o wprowadzenie dobrych nawyków! A cukru nie używam już od prawie 10 lat 🙂

Paula — www.teoriakobiety.pl
Gość

Świetny wynik, gratuluję! 🙂 Może i mnie uda się wykluczyć go z diety na stałe 🙂

MC
Gość

Podobno zadania, które zajmą nam miej niż 2 minuty warto zrobić od razu, wtedy rzeczywiście nie ma tej kumulacji 😉 U mnie się sprawdza 🙂

Julia Mickiewicz
Gość
Julia Mickiewicz

Ale śmieszna bluza 😀 mega pomysł z tym, by wspomnieć o czymś takim jak czas dla siebie! Szanuję 😀 https://juliamickiewicz.blogspot.com/

Sylwia
Gość
Sylwia

Ja odstawiłam cukier w kawie i w sumie dobrze zrobiłam 🙂